söndag 24 oktober 2010

Kräftskiva!

Igår var Lovisa och jag på kräftskiva i Slagdal, Virserum. Vi hade skitkul! Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Maten var superb! Räk- och fisksoppa till förrätt, pajer till varmrätt och sedan de goda kräftorna. Lägg till en hel del goda drycker! När efterrätten kom in fanns det inte mycket plats kvar i magen, men efterrätt är alltid efterrätt. Fast Malin, lite bär till hade varit gott! ;)
Till damernas stora förtjusning skulle alla göra sin egen kräfthatt. Själv jublade jag inte direkt, men gjorde min hatt. Pysselgenen saknas hos mig! Niklas fick den bästa hatten enligt mitt tycke. Niklas och Malin kom lite senare och därför gjorde Lovisa och Jonas deras hattar. Lyllosar!
Tack Ida och Anders för en kanonkväll hemma hos er! Det gör vi gärna om! :)

1 kommentar:

Sandra sa...

Lite sent, men idag föll poletten ner. Lindex! Humm ibland tar det lång tid!