måndag 11 oktober 2010

Fler sådana vill vi ha!

Helgen som precis varit var kanon! Vi hade en skön helg tillsammans! I lördags skjutsade jag Lovisa, Aylin, Noah och Enya till Åttahagen. Det är den närmaste stranden och längs stranden går Möreleden. De promenerade längs Möreleden och tittade på allt som en skog erbjuder. De skulle gå en liten bit, men räknade ändå att det skulle ta tid eftersom det finns mycket att titta på. Själv åkte jag hem igen och förberedde lite lunch. Jag mötte sedan upp dem vid "slutmålet" och vi åt lunchen på en brygga i solskenet! En riktigt njutbar stund!
Senare på kvällen drack jag årets första glögg. Det var 09:an från förra året, en glögg som jag då inte tyckte speciellt mycket om men som nu ett år efter smakade riktigt gott. Jag har även beställt årets glögg. De som jag pratat med som smakat den säger att den är stark, men inte heller speciellt god. En besvikelse till kanske. Jag hoppas mina smaklökar är på sitt bästa humör då. :)

I går söndag spenderade vi eftermiddagen på Äventyrsbadet i Kalmar tillsammans med familjen Palmgren. En skön eftermiddag var det med bad, fika, bad och lite mer fika för Noah. Hela helgen var strålande! Fler sådana vill vi ha!!

2 kommentarer:

Farmor sa...

Jag saknar kort på mina godingsr!

Daniel Lyckman sa...

Den som väntar på något gott...! :)