fredag 1 oktober 2010

Finns det sådana längre!

Igår kom en person hem till oss och ville sälja brandsläckare. Jag måste kolla vilken sorts släckare jag har sa jag, utan att jag sagt något, följde han efter mig. Det tyckte jag kändes lite irriterande. Brandsläckaren har några år på nacken och det var en han väldigt snabb med att säga. Jag tyckte han var väldigt påstridig. Efter en väldigt kort information om sina fantastiska brandsläckare sa han:

- Jag har en i bilen. Vill du ha den?
Först blev jag förvånad att det stod en person i dörren och ville sälja något. Jag trodde inte det fanns dörrförsäljare längre. Sedan blev jag övverrumplad av att han var så snabb att döma ut min brandsläckare och framhäva sina egna produkter. Det är klart att han vill framhäva sina egna produkter och de han säljer är bra. Deras produkter köps in av brandkåren i Kalmar och det är en bra referens. Men det finns inget värre än påstridiga försäljare! Jag köpte heller ingen kan jag säga!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Du gjorde rätt tycker jag. ta kontakt med brandkåren eller ett försäkringsbolag och köp en geonom dem om du behöver en. Tycker att den där försäljaren verkade lite skum, eller hur?

Anonym sa...

Eller tar du kontakt med fege... troligen är försäljarens brandsläckare skitdyr bara för att det var en hemförsäljare!!! /Elin

Daniel Lyckman sa...

Tack för tipset!