måndag 5 oktober 2009

Min dag!

Idag är det min dag. Jag har födelsedag, min 32:a i ordningen och det har varit en bra dag!

Anledningen till att jag inte skrivit under helgen är för att det återigen varit en renoveringshelg och vi har haft fullt upp och när det funnits tid till att skriva så har jag varit för trött. I helgen har vi förberett för att lägga klinker i hallen och gjort andra mindre saker som kanske inte syns men som gör att det blir en helhet. Tanken var att vi skulle installera kaminen också och vi påbörjade det i söndags. Vi skulle inte hinna färdigt insåg vi för mina föräldrar skulle åka hem så vi monterade bara rören upp genom vårt sovrum på andra våningen. 10min efter att mina föräldrar åkt ringer de och säger att bilen stannat vid avfarten mot Sandvik. Jag fick hjälpa dem att bogsera tillbaka bilen och det blev en natt till hos oss. Det visade sig att verkstaden i Vassmolösa inte kunde laga bilen idag eftersom det tar några dagar att få hem reservdelarna så pappa hjälpte mig här hemma istället och då blev kaminen klar. Det enda som saknas nu med kaminen är ett besiktningsprotokoll från sotaren som visar att den är godkänd för att eldas i. Det var en bra present att den blev klar! Elektrikern har varit och nu har vi lampor och kontakter som fungerar i köket. Det är skönt!

Aylin har haft en kompis hos sig under förmiddagen och de lekte väldigt lugnt och bra. De syntes i till mycket och de hade roligt tillsammans. För Noah har det bara varit farmor som existerat under helgen. En riktig farmorsgris och farmor misstycker inte direkt!

2 kommentarer:

linda sa...

Vad kul det ska bli at se allt ni gjort sen vi var hos er sist. Får ta en träff när vi kommer hem.
kram

Daniel Lyckman sa...

Ha det bra i solen!!!
Mvh Daniel