fredag 30 oktober 2009

En kall marknad!

Idag har Noah och jag haft en städdag. Rättare sagt var det självklart jag som städade, men Noah ville gärna delta på sitt sätt. Han var väldigt sugen på att leka med städvattnet och sedan är han också väldigt duktig på att stänga av dammsugaren för en hela tiden. Lite frustrerande, men Noah har kul.
Igår hade Aylin en kompis hos sig som är en framtida skolkamrat. Lekarna handlar mycket om "mamma, pappa, barn" och det är intressant att se hur de samarbetar med varandra och vilken energi de lägger i leken. Det är också intressant hur mycket de tar efter oss vuxna utan att vi märker det, kroppsrörelser och framförallt språket. Noah och jag såg dem inte speciellt mycket den dagen, det var endast ett tag när de körde rally i köket och vardagsrummet. Tjejerna på varsitt "fordon" och Noah springandes efter. En skön syn!

I eftermiddags blev det helt plötsligt en tripp till Torsås. Det var höstmarknad där och jag hade förväntat mig försäljning av saker som hör till hösten och kanske även till julen. Istället var det en "sommarmarknad" med kläder. cd-skivor, godis, mat och sedan en massa krims-krams. Det var en rätt stor marknad med många rader av marknadsstånd och självklart väljer vi att gå en rad som leder till karuseller. Aylin fick välja att åka en karusell och det blev ju så klart den karusellen som vi åkte tillsammans i somras. Skillnaden mellan då och nu var temperaturen. Jag tyckte det var kallt och det blev betydligt kallare i karusellen. Brr...! Vi köpte inget på marknaden, men vi fick en trevlig liten tripp tillsammans. Efter en 1-1,5h åkte vi hem och lagade tacos och popcorn och hade fredagsmys. Härliga stunder!

Inga kommentarer: