onsdag 28 oktober 2009

Höstlov för Aylin

Denna veckan är det höstlov för Aylin, så jag tänkte att vi skulle hitta på saker tillsammans. Då får Noah halsfluss så det minskade våra planer kan man säga. Det syns inte på honom att han har halsfluss, men hans andedräkt talar sitt språk. Det var för den skulle vi åkte till vårdcentralen med honom. Han fick penicillin, men det är inte lätt att få i honom det. Bra att vara större och starkare! Besöket på vårdcentralen var en upplevelse i sig. Vi fick en dansk läkare och inget ont om danska läkare för de är duktiga, men även att läkaren upprepat vad han sa (ibland två gånger) så hade jag svårt att förstå honom. Sedan fick JAG hjälpa honom med datorn, hur han skulle hitta Aylin och kunna skriva ut en salva till henne. Alla är vi bra på något och jag är bra på att vara svans åt Lovisa när vi är i affärer.

I fredags var vi inne i Kalmar för att se det nya köpcentret vid Hansa City. Jag tycker inte det är något speciellt. Jag hade väntat mig lite mer storslaget och flera av affärerna är samma som i stan. Det fick mig i alla fall inte att bli mer sugen på att gå i affärer.

I helgen var min mor och far på besök för att bl.a. lägga klinker i hallen och det är färdigt. Det blev snyggt! Lovisa fyllde år i söndags och då var det ett litet kalas. Hon fick besök av sin familj förutom Fredrik och Louise som var i Uddevalla på bröllop och hennes moster Irene. Kakor, bullar, tårta och mat blev det. Det smakade bra!

Inga kommentarer: