tisdag 20 oktober 2009

"Dagarna de går och går..."

"Dagarna de går och går efter varandra, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag..." Så går en musiksnutt som Aylin brukar sjunga på och det stämmer verkligen. Vart tar mina dagar vägen? Halvvägs in i oktober och tyvärr nästan halvvägs på föräldraledigheten. :(
Dags att dra i bromsen tycker jag så jag får njuta mer av att vara pappaledig.

Synd att Svennis tackade nej till förbundskaptensjobbet. Jag tror att det kunnat bli spännande med honom i förarsätet. Nu hoppas jag istället på Hans Backe. Jag tror han har mest att tillföra det svenska landslaget av de tränare som finns på förbundets lista. Läste också att Henke Larsson slutar.

Jag måste säga att Maud Olofsson tog sig lite i kragen i morse i debatten med Jimmie Åkesson. Hans syfte är att skapa debatt och göra reklam för SD och det lyckades han med. Jag tycker det var irriterande att han inte lät henne besvara hans påståenden utan försökte störa henne hela tiden för att få henne att tappa tråden.

På något sätt kan jag hålla med Jimmie Åkesson om att i Sveriges är det tabu att prata om vissa saker, men jag håller verkligen inte med i SD:s åsikter och ställningstagande. Man måste få vara kritisk och kunna säga vad man tycker så länge det håller sig inom lagens ramar. Vi har trots allt en yttrandefrihet. Jag tycker det är lite otäckt med det som SD håller på med för jag tycker mig känna igen situationen från 30-talet. Gruppen har bytts ut, men det är samma smutskastning som det var då. Förhoppningsvis har vi lärt oss av historien och inte gör samma misstag som då.

Inga kommentarer: