söndag 7 augusti 2011

Marknaden i Virserum.

Under fredagen och lördagen har det varit marknad i Virserum och dit åker vi självklart varje år. Inte för att jag brukar köpa något speciellt, men det är kul att gå lite på marknaden. Jag orkade inte gå så länge, p.g.a. mitt knä, men en liten stund blev det ändå. Jag är själv "uppvuxen" med Hultsfred marknad som ligger några veckor efter Virserums och finns det möjlighet så går jag gärna på båda. I år blev det som vanligt lite marknadskarameller från Mariannelunds karamellkokeri, det är ett stående inköp. Annars blev det mest karuseller för hela slanten. Lovisa är inte förtjust i att åka karuseller som snurrar, men det tycker jag kan vara roligt. Så på fredagen åkte jag två karuseller som snurrar med Aylin och vi fick åka länge. För länge för mig visade det sig. Jag blev väldigt snurrig och mådde illa och det tog flera timmar efteråt innan yrseln försvann! Puh...på lördagen fick Lovisa ändå följa med Aylin i en karusell. Jag vägrade.
Aylin och Noah var nöjda och trötta efter marknaden. Det blev en hel del karuseller som sagt och en del godis.
Idag kommer farmor och farfar hit tillsammans med min mormor för vi ska fira att Noah fyllt 3 år. Sedan ska vi, jag Aylin och Noah, följa med till Hultsfred i några dagar. Lovisa börjar jobba i morgon så hon åker hem till Hagby. Själv har jag en vecka kvar på sommarlovet innan skolan börjar för oss lärare. Aylin och Noah längtar till att få träffa sina kompisar igen och det förstår jag.

1 kommentar:

Jagermor sa...

Tur att jag slutat åka karusell.
Det enda som numera gör det värt att besöka en marknad är karameller
från Mariannelund, helst hårda "Brända mandlar".