måndag 2 maj 2011

Från vilket land kommer du?

I lördags efter flytten och städningen åkte vi till Öskögle där Noah och Aylin varit under tiden vi flyttat min mormor. Aylin fick vattkoppor under torsdagen och kände sig hängig, men lite orkade hon leka. Dessutom ville hon absolut inte missa fikat på den stora stenen där morfar snickrat ihop en liten bänk. för att ta sig till den stora stenen måste man hoppa över en liten bäck. Sist Noah försökte det så hamnade han mitt i bäcken så nu hade morfar byggt en liten bro över bäcken så att Noah kom torrskodd över. En liten stege byggde han också för att mormor skulle kunna ta sig upp.










På lördagskvällen var det valborgsmässobrasa i Virserum och vi åkte dit. Men vi var där bara en liten stund för det blåste kallt och vi frös. När vi gick mot bilarna så hände något märkligt som svärfar hade mycket roligt åt efteråt. En kille stannade mig och frågade vilket land jag kom ifrån!! Vad fick han det ifrån!? Lite överrumplad av frågan svarade jag:
- Från Sverige! Jag kunde väl ha dragit till mig något annat land, men jag fann mig inte så snabbt i situationen.
Svärfar hade som sagt mycket roligt åt detta och frågade mig flera gånger sedan från vilket land jag kom ifrån. :)

Jag köpte lotter åt Noah och Aylin när vi var och kollade på brasan. Jag betalade med en 100-lapp och fick tillbaka en 50-lapp. Jag reagerade lite på 50-lappen och kollade upp det på riksbankens hemsida. Den 50-lappen jag fått slutades användas 1998!! Alltså var den inte giltig. Jag kände inte för att förlora 50kr så jag åkte tillbaka till brasan och förklarade att 50-lappen var ogiltig. Först trodde de inte på mig, men sedan kom en kvinna som visste att den sedeln inte användes längre så jag fick en ny giltig 50kr-sedel. Och så var kvällen frid och fröjd! ;)

Inga kommentarer: