måndag 16 maj 2011

Dagens middag!


GeoTagged, [N56.55748, W16.16700]

Vissa dagar vill jag bara lägga mig i sängen och dra täcket över mig och idag är en sådan dag! I alla fall eftermiddagen. På onsdag anordnar Lovisa och hennes kollegor Tingshusloppet för Hagbyenhetens alla förskoleavdelningar. Till då har jag lovat att baka kärleksmums till personalfikat. Barnen får nöja sig med korven som bjuds. Nu i eftermiddag var jag och barnen själva hemma en stund innan Lovisa kommer hem från jobbet och då tyckte jag det var perfekt att baka med Aylin och Noah.
Vi började med baket och allt flöt på tills jag kom på att vi saknade kakao och då var vi halvvägs! Det var bara att hälla ut allt eftersom jag hunnit hälla i bakpulvret och bannade mig själv för att inte ha kollat upp ingredienserna innan.
När min självbanning (finns det ett ord som heter så!?) var klar så började jag med maten istället. Vad händer då när jag kommit halvvägs?! Jo, strömmen gick och har fortfarande inte kommit tillbaka!! Så efter en timme fick barnen äta yoghurt, flingor och smörgås istället. Hoppas bara kvällen blir bättre och att elen kommer tillbaka! :)

Ps. Grattis Maja på din födelsedag! Det var ett fint kort i tidningen! Aylin ringer nog till dig senare. Ds.

4 kommentarer:

Linda sa...

Hoppas att elen kommit tillbaka nu. Maja tackar, vi måste träffas nån dag kan ni inte kolla hur ni har det så kan vi höras.

Kram Linda

Marielle sa...

Men hallå! Varför kom du inte ner och lånade lite kakao av dina grannar??? Fy skäms Danne! :) Det är ju sånt grannar är tillför, jag har ju lånat ägg (?) av er en gång....

Daniel Lyckman sa...

Åhh...förlåt! Den tanken slog mig inte! Det kunde jag ju ha gjort! Nästa gång Marielle, nästa gång! :)

Daniel Lyckman sa...

Såg faktiskt inte din kommentar innan jag ringde! :) Elen kom sen, men det var för sent för maten! Den åkte i sopkorgen! ;)