söndag 5 december 2010

Min julskinka har rymt...ner i min mage!

Jul, jul, jul!!! Nu är det snart jul och igår slog jag till och köpte en julskinka! Ingen färdigkokt eller griljerad här inte utan koka och griljera vill jag göra själv. Jag har väntat länge nu på första skinkmackan och igår kväll satte jag tänderna i den. Åhh, vilken härlig stund!

I går kom barnens mormor ner till Kalmar tillsammans med Fredrik och Louise eller Dedde och Iis som Noah säger. Aylin hade dansavslutning med en uppvisning i Kalmar sporthall. Mängder av killar och tjejer i färgglada danskläder (mest rosa kläder) dansade och visade upp sina konster. På förmiddagen dansade Aylin och barn upp till 8år. Efter dansen åkte vi IKEA och åt lunch. Aylin ville se de äldre killarna och tjejernas dansuppvisning på eftermiddagen så Lovisa och hon stannade kvar i Kalmar medan vi andra åkte hem. Hon blev väldigt sugen att dansa som de äldre gör och självklart ska hon få dansa så länge hon vill.

Senare på kvällen blev det bastu för Fredrik och mig. När det är snö ute och vi är tillräckligt varma, är det en njutning att gå ut och rulla sig i snön. Igår var vi ute flera gånger och rullade oss i snön och varje gång blev det en chock för kroppen, men när vi kommit in i bastun igen så bränner det skönt på kroppen. Jag kan verkligen rekommendera det!

Inga kommentarer: