söndag 19 december 2010

Besök i Hultsfred.

Jag och barnen är på besök i Hultsfred i några dagar. Lovisa är kvar i Hagby för hon jobbar i några dagar till. I går kom barnens mormor och morfar på besök till Hagby och sedan åkte vi med dem till Hultsfred. Det var ett skitväder rent ut sagt. Det snöade ymnigt hela vägen från Hagby till Hultsfred och vägarna hade inte hunnit plogats än. För mig var det premiär att åka på den nybyggda vägen förbi Mörlunda. Inget ont om Mörlunda, har spelat många roliga fotbollsmatcher där och nattinnebandyn förr var en höjdpunkt, men det är skönt att slippa kör igenom byn och speciellt är det skönt att slippa Ryningsnäs med sin snäva kurvor.

Jag tyckte vi hade mycket snö i Hagby trots att det töat bort en del, men här hos mor och far är vallarna på deras uppfart högre än Noah! Noah och Aylin åkte pulka i eftermiddag i lekparken bakom huset och för att ta sig till den lilla pulkabacken var de tvungna att ta sig genom mycket snö. Noah kunde inte gå länge innan han blev jättetrött och fick åka pulka istället. Jag förstår att han blev trött. Tänk er själva att gå i snö som är upp till höften! De åkte en liten stund och sedan gjorde vi små hyllor i vallarna på uppfarten. När mörkret lagt sig tände vi värmeljus i hyllorna så att de lös upp vallarna. Mysigt!














I morgon ska vi åka till Jönköping och hälsa på min syster med familj. Det vill säga om det inte är dåligt väder. Aylin och Noah ser fram emot att träffa sina kusiner så vi hoppas på bra väder!

Inga kommentarer: