onsdag 10 november 2010

Min egen guldfisk!

På måndagar åker jag och Aylin in till Kalmar till hennes simskola. Aylin har blivit en riktig fisk i vattnet. Hon njuter av att vara i vattnet och hon tycker det är kul att lära sig simma. Efter simskolan har vi ibland stannat kvar för att hon ska få ta simmärken och det gjorde vi i måndags. Hon simmade hela sträckan, 25m, i stora bassängen, och dök från kanten. Då hade hon klarat av att ta guldfisken. När hon ändå höll på så tog hon guldgrodan också. Där behövde hon inte simma lika mycket. Jag tycker det är kul att se glädjen i hennes ansikte när hon klarat av att ta ett märke.
Det finns ett stort antal fler simmärken än när jag lärde mig simma så hon kan lättare fylla sin märkessköld. Det är en sporre att få ta märken och jag tror det blir roligare att lära sig simma om man har något att kämpa för.

1 kommentar:

Farmor sa...

Hon är duktig min lilla tjej!