tisdag 23 november 2010

Hur var det...?

Hur var det då i natt med min sömn?

Jodå, jag somnade rätt snabbt och sov bra ända tills lillemannen kom in och tog plats. När han kom så upptäckte jag att Aylin redan låg bredvid mig, men henne hade jag inte hört komma. Det är helt makalöst hur en sådan liten kropp kan ta en så stor plats i sängen. Ja, är det inte fullmåne så är det en barnkropp som gör att jag får svårt att sova. Som tur var så kom han sent in på natten och även om det blir trångt och jag kanske inte sover så bra så är det ändå mysigt att lägga armen om honom när han lägger sig till rätta intill mig. Får han chansen så söker mammas lille gris sig till Lovisa, men oftast är den platsen redan upptagen av syrran och då är det bara jag kvar.

Det blir att vänta till nästa fullmåne för att se om det blir samma sak. Nu är det ju populärt med vampyrer och varulver så det är kanske en varulv jag är och det är därför jag inte kan sova. ;)

1 kommentar:

mor sa...

Jag sover när det är fullmåne så de anlagen kommer inte från mig.