söndag 21 november 2010

Det var ett tag sedan...!

Jag hade glömt bort hur det var att vara magsjuk, men i fredags blev jag varse om det igen. En av fördelarna med att arbeta bland barn är att man ständigt blir utsatt av bakterier och på det sättet blir immun mot sjukdomar som t.ex. maginfluensa. I alla fall känns det så. Jag har inte haft maginfluensa på väldigt länge, inte förrän som sagt i fredags. Jag vet inte vilket som är värst, att kräkas flera gånger eller att vara konstant illamående.
Tyvärr var jag inte ensam om att vara magsjuk. Aylin kräktes före mig. Som tur var slutade kräkningarna på förmiddagen för Aylin och eftermiddagen för mig. Aylin mår bra nu och jag lever fortfarande i efterdyningarna i form av ledvärk i höften och rygg. Det kanske är svårt att tro på att man faktiskt kan få ledvärk vid feber så därför googlade jag lite och vid förkylning och feber så kan man få kortvarig ledvärk. Kort sagt, jag hoppas att det dröjer väldigt länge innan magsjukan slår till igen!

Inga kommentarer: