måndag 22 november 2010

En fråga!

Natten till söndags vaknade jag flera gånger och hade svårt att somna om varje gång. I går kväll kände jag mig trött när jag gick och la mig, men det var stört omöjligt att somna och när jag väl somnat så vaknade jag återigen flera gånger. På morgonen sedan upptäckte jag att det var fullmåne. Där var förklaringen ansåg jag.

Oftast ska jag säga, så har jag svårt att sova när det är fullmåne och när jag nämnde det för en personal på Aylins förskola så sa hon att hon har samma sömnsvårigheter vid fullmåne. Då är jag inte ensam tänkte jag. Lovisa hävdar bestämt att det sitter i huvudet, att det är inbillning. Jag är inte helt säker för den här gången visste jag inte att det var fullmåne förrän på morgonen. Är det fler som tycker som jag och har samma problem eller är det bara ett hjärnspöke?
Vi får se hur det går i natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nja tror du ska kika på filmen The fourth kind! Tror att du har svaret där faktiskt... Mvh Fredrik

Farmor sa...

Detta pratades om på TV i går kväll. Men sömnexperterna köpte inte detta med fullmåne. Möjligen att det var lite ljusare ute.

Daniel Lyckman sa...

The Fourth kind...är det en ny film eller?

Tja ljusare vill jag inte påstå den här gången. Himlen var full av moln! :)