onsdag 16 juni 2010

Större rum!

Nu har Aylin och Noah fått större rum. Väggarna är uppsatta, golvet är lagt och elen är dragen. Tapeter, färg, tak, lister, inkoppling av elen samt möbler saknas innan det är helt färdigt. Men det känns bra! Rummen kommer att bli bra när de är färdiga, den känslan har vi redan fått.
Snart är det skolavslutning i skolan och det känns konstigt att inte vara med detta år. I år får jag vara publik. Jag, Aylin och Noah ska gå dit och se skolavslutning för jag tycker det är en fin tradition. Jag var och besökte skolan idag. Vi skulle avtacka personer som slutar. Två personer går i pension lite tidigare i och med att de accepterat ett sk. omställningspaket som Kalmar kommun erbjuder och som innebär att de slutar och får 80% av sin lön under ett år. Under detta året får de inte jobba som lärare i Kalmar kommun, det är villkoret. Omställningspaketet finns för att andra personer ska få möjlighet att arbeta. En tredje person, Carl, har också tagit omställningspaketet och det tycker jag är jättetråkigt! Han slutar för att göra något annat ett tag. Jag hoppas verkligen att det kommer en manlig lärare istället för Carl, annars blir jag ensam kille och det tycker jag både är tråkigt och synd. Jag tycker att det behövs fler manliga lärare på låg- och mellanstadiet!

Inga kommentarer: