torsdag 3 juni 2010

Släpp ungarna loss, det är sommar!

Nu är det fågelungarnas tider, de håller på att lära sig flyga. På bilderna har vi en gråsparvunge och en kajunge. Om jag ska peka ut en favorit av någon av dem så föredrar jag gråsparvungen. Jag har fått nog av kajor. I vår förra kamin fanns det inget nät vid skorstenen så flera stycken har jag plockat ut ur kaminen. I den nya kaminen finns det nu nät, men jag hör att kajorna är vid skorstenen ibland. Om de försöker knipsa av nätet eller bara söker skydd vet jag inte. Som grädden på moset så har jag precis fått se mitt tredje kosläpp. Det är lika kul varje gång och framförallt tycker korna det är kul att släppas ut ur ladan. De hoppar och springer som om de aldrig hade sett gräs förut. En av korna har dessutom en ovana att hoppa över staket sa bonden när han släppte ut dem. Hmm...det får vi verkligen inte hoppas.!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du vårkänslor kompis ?

Anonym sa...

Är det inte sommar????