söndag 5 juni 2011

Vilken skön helg!

Igår satte vi upp den stora poolen och den är snart färdigfylld. Nu hoppas vi på riktigt varmt väder så att poolen snabbt blir varm. Det ska bli skönt att kunna svalka av sig!
Det har varit väldigt skönt att ha en långhelg tillsammans med familjen. Vi har både hunnit med att fixa i trädgården och att vara sociala med vänner. Samtidigt som jag tycker om att vara ensam och tillsammans med familjen så gillar jag att umgås med vänner. Så helgen har varit kalas ur den synvinkeln sett. I torsdag blev det snabbt bestämt med familjen Lundvin att de skulle komma och grilla med oss och senare på eftermiddagen kom mormor och morfar ner på motorcykel. Så vi blev en stor samling och det var trevligt. I fredags hade vi bestämt med Lotta Nyberg och hennes Patrik att de skulle grilla med oss. De bor lite längre på samma gata så vi hade vår egen lilla gatufest. Kvällen var riktigt skön så natten blev sen innan vi gick in. Den kvällen hade jag längtat efter sedan förra sommaren då vi kunde sitta ute länge på kvällen och njuta av kvällen.
I går ringde var vi i "Vita sand", en strand i närheten, och solade. Det blåste en hel del så jag märkte inte hur mycket solen tog, det upptäckte jag senare på kvällen. Jag är lätt röd över vissa delar av kroppen, men det är ingen fara, jag kan röra mig utan att ha ont. Eftermiddagen blev lugn för Lovisa åkte på världens förkylning och låg i sängen några timmar, Aylin var hos en kompis och jag och Noah tittade på Saltkråkan. Lovisa piggnade till lite på kvällen och vi orkade inte laga mat så jag åkte bort till Kolbodabaden och köpte pizza. Det var första helgen som de börjat med pizza i restaurangen och de som gjorde pizzorna var inga pizzabagare utan en var konditor och den andre var bagare. Det blir nog inga fler pizzor för vår del därifrån, men vi har i alla fall testat dem.
Nu sitter vi på altanen och har precis ätit klart vår frukost. sedan bär det av till husvagnen i Timmernabben. Mormor och morfar har legat där i natt och vi ska åka dit och kanske blir det ett dopp också. Vi får se hur kallt det är. ;)

2 kommentarer:

Linda sa...

Ni verkar haft en skön helg. Hoppas att Aylin är bättre!
Kram Linda

Daniel Lyckman sa...

Hon är bättre. Ja, helgen har varit kanonbra!!