söndag 1 augusti 2010

Korv, fudge och karuseller!

Det har varit marknad i Virserum och jag köpte det vanliga, korv, Mariannelunds marknadskarameller samt kokostoppar. Något annat brukar det inte bli. Aylin och Noah åker karuseller också, det var deras höjdpunkt under helgen. I dag ska Noah få en tårta och lite paket för han fyller 2 år på tisdag. Helgen har varit en bra avslutning på veckan.
Tidigare i veckan har vi arbetat på Aylin och Noahs rum eller rättare sagt min pappa har arbetat. Jag har endast hjälpt honom så gott jag kunnat med mitt knä. Sedan har Lovisa målat väggarna i vit, grön och blå färg. Det kommer att bli snyggt! Lovisa har också målat om lekstugan. Min mamma har tagit hand om Aylin och Noah samt rensat i vårt grönsaksland (det är jag väldigt tacksam för) så det har varit fullt upp för oss alla.
I onsdags fick jag lite snabbt en tid hos läkaren i Oskarshamn, inte min ordinarie läkare, utan en av de andra som arbetar på sjukhuset, för jag har väldigt ont i knät. Läkaren sög ut mycket vätska från knät och sprutade in kortison. Han trodde också att det har lossnat fler broskbitar, att det är dem som gör ont och att jag nog troligtvis måste operera knät en fjärde gång. Jag har snart ett vip-kort till operationsavdelningen. ;)
Jag trodde att kortisonet skulle dämpa smärtan i knät, men det har bara förvärrats och dessutom har knät svullnat upp. Jag har en tid hos min ordinarie läkaren den 6/9 och då ska vi bestämma om det blir operation eller inte.

Inga kommentarer: