söndag 8 augusti 2010

Bankomaten gav igen!

Det har varit mer renovering denna vecka. Eller målning ska jag säga. Vi har målat lister, väggar, fönster, garderobsdörrar, trappan och lekstugan. Rummen är fina och Aylin och Noah har sovit i sina sängar i två nätter nu. Båda två blev överlyckliga när de fick se sina rum i torsdags. De hade varit hos mormor och morfar från måndag till onsdag och sedan lämnade mormor dem hos Fredrik och Louise på onsdagseftermiddagen för att sova en natt hos dem. Vi har haft fullt upp här hemma och barnen har haft fullt upp med de andra. Det vi märkt är att man hinner mycket mer utan barn. Tur att det endast är en kort stund för vi saknade dem snabbt.
Mina kollegor börjar jobba den 17 augusti och jag hoppas att jag börjar då också. Jag mår inte speciellt bra i knät och under de senaste dagarna har jag belastat knät mer och rört mig mer, bl.a. för att se hur knät och kroppen reagerar av att jag rör mig mer. Tyvärr var reaktionen inte positiv. Jag får invänta och se vad läkaren säger.

Idag har det varit förberedelse för ett litet kalas för Noah imorgon. Det kommer två kompisar till honom med familjer och firar honom. Därför var vi inne i Kalmar för att handla. Innan vi gick in på Maxi så ville jag se hur mycket pengar vi hade kvar på kontot och gick till bankomaten. Den tråkiga bankomaten ville inte ta emot mitt kort, den vägrade envist att öppna sitt gap. Till slut gav den upp, men gav samtidigt igen för mitt otåliga beteende och slukade kortet och vägrade ge tillbaka kortet. Gissa om jag blev arg! Jag sansade mig rätt så snabbt och ringde Nordea för att spärra kortet, så jag får ett nytt visa-kort om några dagar. Men så retfullt när vi precis skulle in och handla. Lovisa hade inte med sig sitt kort, men som tur var hade vi kontanter så att det räckte till det vi hade planerat att handla. Under tiden jag ringde till Nordea kom det en man som också skulle ta ut pengar och självklart lyckades han få ut sina pengar OCH sitt kort. 1-0 till bankomaten!

Inga kommentarer: