torsdag 4 juni 2009

På besök hemma hos mig.

Igår var hela år 6 samt jag och Nettan hemma hos mig och grillade hamburgare och hade trevligt. Jag slog vad med eleverna att om de klarade av att läsa 150 böcker tillsammans och skriva bokrecensioner så skulle de få komma hem till mig. Jag fick påminna dem en hel del på slutet, men till slut så klarade de vadet. Alla var delaktiga på olika sätt med att göra hamburgarna, allt från att blanda ingredienser och göra hamburgarna till att grilla dem. Tyvärr var vädret inte med oss utan ibland forsade det ner regn och vi fick äta inomhus. Efter maten kollade del ite på en film och spelade lite playstation.
Noah och Aylin tyckte att det var toppen att de kom. Eleverna var jättebra barnvakter, de sysselsatte Noah och Aylin hela tiden. Båda var jättetrötta efteråt. En som var helt utslagen hela eftermiddagen och hela kvällen var Enya. En av eleverna var fascinerad av Enya och kastade med henne nästan hela tiden. Det var länge sedan hon fick springa så mycket. Till efterrätt åt vi glass med jordgubbar. Tack så mycket för jordgubbarna Jesper!
Så förutom regnet så var det en rolig och trevlig dag.

Inga kommentarer: