fredag 5 juni 2009

GI-metoden

Jag och Lovisa kör med GI-metoden. Vi har hållt på nu i fyra dagar och har förhoppningar att det ska ge resultat. Jag har försökt läsa på om metoden för det är inte lätt att veta vad man får och inte får äta, men i stort sett får man äta allt utan saker med mycket kolhydrater. Letar man efter recept så hittar man många goda recept och nya recept är något vi absolut behöver.
Man kan känna sig slö och dåsig i kroppen och huvudet i början och det stämmer bra med mig. Det jag är dålig på är att äta oftare och det är därför jag nu snabbare blir låg på energi. Och var jag inte trög innan så känner jag mig dåsig i huvudet nu. Vi hoppas på resultat och jag har ett mål att uppnå. Efter fyra dagar har jag gått ner ca 1kg, hoppas det fortsätter i den takten.

Inga kommentarer: