söndag 17 maj 2009

Kök

Nu har vi bestämt oss för kök och beställt det hos Kvik. Vi var inne på Kvik i Kalmar igår, jag och Lovisa, och gjorde de sista ändringarna. Beslutet blev lite snabbare än vad vi räknat med och nu kommer vi verkligen att ha häcken full i juni och juli. För i morgon kommer garageporten och skjutdörrarna till arbetsrummet. Om någon vecka kommer entrédörren med sidoljus och om ca 3 veckor kommer köket. Lägg till att fönstren i huset ska flyttas ut så att fönsterbrädan blir inbyggd och att innan vi kan sätta upp köket ska parketten läggas i köket, vardagsrumet och hallen. Det ska bli ett enhetligt golv.
Det är mycket jobb, men det är kul när man ser förändringarna. Samtidigt jag lär mig lite hela tiden.

7 kommentarer:

Linda sa...

Hej Jag förstår att ni kommer att ha massor av göra, om ni har tid skulle det vara kul om ni kunde komma på lite kalas /grillfest lördagen 6/6. Inbjudan är på väg
Kram

Daniel Lyckman sa...

Jag tror att det är fullt möjligt. Ska undersöka saken.
Mvh

Johan sa...

Hoppas ni inte har så mycket att göra, så att ni missar Kolmårdenresan......

Linda sa...

Det blir kanon.
Hör av er om Aylin behöver komma iväg och leka när det drar igång. Då kan hon ju komma hit om hon vill.

Daniel Lyckman sa...

Kolmårdenresan går före renoveringen! Aylin vill säkerligen hellre komma och leka med Maja istället för att se farfar jobba. Aylin skulle ha ringt igår och grattat, men backade ur. Sedan rann det tyvärr ur minnet. Ber om ursäkt! Hoppas hon hade en bra födelsedag.

Sandra sa...

Blir kul att få se lite före och efter bilder på er renovering, visst är det kul att fixa och dona och få det som man själv vill!!!

/ sandra

Daniel Lyckman sa...

Ja, det är det. Men om man är som jag som gärna vill ha ordning runt omkring mig så kan det bli jobbigt ibland med allt stök. Fast jag vet att det bara är under en tid nu som det är stökigt, sedan blir det bra. Då kan jag leva med det.
//Daniel