måndag 4 maj 2009

Arbetet i huset

I helgen har vi gjort förändringar i huset. Badrummet och så gott som klart för att Bosses golv kan lägga in klinker och kakel. Det känns mycket bra att snart ha ett badrum. Det som inte känns kul är att vi inte fått vår badrumsinredning än. Det preliminära datumet för leverans var den 16 april och ännu har vi inte hört något än. Min pappa arbetade med att öppna upp från köket mot vardagsrummet. Det blev ett tre meter stor öppning. Det blev jättebra och det känns redan att vi valde rätt som öppnade upp. Jag själv la ett laminatgolv i arbetsrummet som även ska vara gästrum sedan när rummet är klart. Vårt nuvarande gästrum är Noahs rum. Jag har aldrig lagt ett golv själv och jag blev nöjd över resultatet. Det är bra att jag fått testa ett golv innan vi ska lägga parkettgolv i köket, vardagsrummet och hallen. Bilder kommer senare.

Idag beställde jag en garageport och skjutdörrar från Skånska byggvaror. De kommer om 3-4 veckor. Skjutdörrarna ska ví ha i arbetsrummet. Vi har också nått långt i våra tankar om köket. Det är mycket på gång samtidigt, men det gäller att skynda långsamt.


Här är det nya golvet i arbetsrummet.
Öppningen mellan köket och vardagsrummet sett från köket.


Öppningen mellan köket och vardagsrummet sett från vardagsrummet.

Inga kommentarer: