torsdag 7 maj 2009

Fin bukett!

På onsdagar och torsdagar är jag rastvakt på skolan under lunchen och då träffar jag som oftast Aylin när de är ute på sin gård på förskolan. Det gjorde jag även idag. Aylin brukar höra min röst och komma springande för att få en kram och puss så det fick hon även idag. Tillbaka fick jag en liten bukett blommor mest bestående av maskrosor, men även lite andra blommor så att det blev en fin färgkombination. Inte nog med det, jag fick även blommor från två av Aylins kompisar så buketten blev stor och den står nu i en liten vas på personalrummet på skolan. Vi kan behöva förändra rummet med lite nya blommor. Alla tre blev väldigt glada över att få ge bort en fin bukett blommor. Jag tycker inte det gör något att Aylin plockar maskrosor och ger till mig för då plockar hon även de maskrosor som dyker upp på vår gräsmatta hemma och det är bara bra.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

...men jag gillar det inte!! Blir fläckar på kläderna av maskrosor som inte går bort. Hälsar Lovisa

Daniel Lyckman sa...

Om det blir fläckar så är hon din dotter! Min dotter får inga fläckar när hon plockar maskrosor! :)