lördag 11 april 2009

Kalas, kalas och lite påsklov!

Det är skönt att kunna se fram emot en veckas påsklov. Men det är mycket som ska hinnas med under veckan. Det började redan igår, fredag, med att Aylin hade kalas för några tjejkompisar. De hade jättekul och jag själv stank grill eftersom jag hade grillat oss väldigt goda hamburgare (om jag får berömma mig själv). Sedan var hon på ett kalas i dag hos en killkompis från förskolan Svanen. Det hade varit kul sa hon när hon kom hem. Alla kompisarna från Svanen hade varit där. Efter att barnen somnat ikväll satte vi upp en stor studsmatta som hon ska få imorgon. Vi har bundit fast ett snöre i den och Aylin ska få följa tråden till studsmattan. Jag ser verkligen fram emot att se hennes raktion när hon får se den. Filmkameran är laddad.
Aylin fyller år i morgon och då kommer farmor och farfar på besök. Mormor, morfar och ev. morbror kan inte komma förrän på måndag så det blir flera småkalas under påskhelgen. Aylin fick välja mat till i morgon på hennes födelsedag och jag blev inte direkt fövånade av vilken mat hon valde. Tacos självklart! Hela hon är en stor tacos. Under den resterande delen av veckan tänker jag t.ex. hinna med att förbereda lite utvecklingssamtal, rätta matteböcker, besöka vänner och kolla upp material till renoveringen. Sedan ska jag även njuta av det fins vädret och umgås mycket med familjen. Jag hoppas på fint väder under påsklovet!

Inga kommentarer: