tisdag 21 april 2009

Jag får skylla mig själv!

Jag får skylla mig själv att jag blev jätteförkyld och har fått stanna hemma från jobbet i två dagar. Jag trode det var varmare ute än det var. Det har jag lärt mig till nästa gång.

Nu är det verkligen igång, rörmockaren är färdig för den här gången och han har ändrat om avloppsrören och vattenrören så som vi vill ha dem. Nästa steg är att jag och pappa färdigställer golvet med reglar, isolering, gips och det spårade spånskivor som rörmockaren hade med sig idag. I de spåren ska rören till golvvärmen ligga.

I fredags bilade vi upp golvet, men självklart glömde vi att hänga för plast ut till hallen och köket. Det låg ett tunt lager av betongdamm över saker i hallen, vardagsrummet och köket. En anna lärdom till nästa gång och jag hoppas inte det blir någon nästa gång. Vi har inget mer inplanerat där vi ska bila i betong.






Vi har svårt att bestämma oss för hur vi vill ha köket så därför kom vi på att vi kan börja med att ta bort överskåpet på bardisken för att se hur rummet föärndrar sig. Vilken förändring det blev sedan. Det blev ett helt annat kök.


Inga kommentarer: