söndag 16 november 2008

Duktiga elever!

I fredags hade jag en härlig Lions Quest-lektion!
Det var en samarbetsövning. Eleverna var indelade i tre grupper och skulle bilda figurer efter mina instruktioner. Jag gav dem t.ex. instruktionen att det endast fick vara 5 fötter, 10 händer, 3 armbågar, två rumpor, 1 huvud, 2 knän i golvet samtidigt och så skulle de själv lösa det. Olika sådana grupperingar gjorde de och de var väldigt duktiga. Kolla in bilderna så får ni se.





På bilderna nedan gav jag dem instruktionen att de skulle bilda ordet bil. Alla grupperna började göra bokstäver av sig själva och när de var klara sa jag att de skulle göra ordet igen fast på ett annat sätt. Då bildade de bilar.


Den här gruppen sa att det var en bubbla och
att Jesper i mitten är föraren.

2 kommentarer:

Ann-Christine Kittel-Olsson sa...

Det ser riktigt bra, kul och lärorikt ut, Daniel

Ann-Christine Kittel-Olsson sa...

Inte illa Daniel - halva klassen bloggar men ack vilket språk för att inte tala om stavningen sen.