lördag 24 juli 2010

Hemma igen!

Igår kom vi hem från en kanonsemester på västkusten! Veckan är varit strålande, både vad gäller väder, aktiviteter och sällskap. Jag åker gärna igen på husvagnssemester!

Vi fick plats på Gekås camping till slut, men den campingen rekommenderar jag inte. Det var kaos i receptionen, först fick vi en plats utan el på ett ställe och samtidigt placerades vi i kö för en elplats. Vi fick hela tiden gå bort till receptionen och se om vi fått plats. Hade man inte fått plats innan kl. 15.00 så fick man ingen plats och hade man fått en elplats innan kl .15.00, men inte hämtat ut den så fick någon annan den platsen. Kaos säger jag bara!
Både Maria och Martin och vi fick elplats och det jämte varandra. I receptionen fick vi veta att det skulle vara 15m till elskåpet, men när vi kom fram var det istället 1,5m-3m. Jag påtalade detta för dem i receptionen när vi checkade ut och de trodde mig först inte, men de skulle kolla upp det. Det kändes skönt att vi bara skulle ligga där en natt.
Gekås är stort och det får plats många människor. Jag blev trött av alla människor efter att bara ha varit inne i butiken i ca tre timmar. Jag sa till Lovisa när vi kom ut på torsdagen att nu kommer jag ihåg varför jag tycker det är skönt att vara hemma och låta dig åka själv! Martin, jag och barnen hittade på andra saker på fredagen så fick damerna gå och handla för sig själva. Det blev mest effektivt och lugnast för alla. Därför är jag också både glad och tacksam över att Lovisa gärna åker själv och handlar. Resan hem gick sedan bra. Vädret var skapligt fram till Eriksmåla då det mulnade till och regnade.
Samtidigt som det är kul att vara iväg så är det skönt att komma hem. Fast både Lovisa och jag sa när vi närmade oss Hagby att vi gärna hade varit borta några dagar till. Men sommaren är inte slut än. Det kanske blir en resa till någonstans!

Inga kommentarer: