onsdag 28 januari 2009

Nu har jag varit på röntgen.

Nu har jag varit i Oskarshamn och röntgat mitt vänstra knä och mina höftleder. Den sköterskan som skulle röntga mina höftleder fick inte till bilderna och fick ta om flera gånger. Till sist fick hon kalla på hjälp och när den andra sköterskan hjälpte henne gick det på några minuter. Kameran var fel inställd från början och det hade hon inte upptäckt, därför blev de första bilderna inte bra. De slet bra i min höft och jag hade ont i både höften och knäna efteråt. Sedan skulle jag göra en magnetröntgen på mitt vänsterknä och jag fick ligga på en brits och åka in med överkroppen i en tunnel. Den undersökningen tog ca 30 minuter och jag lyssande på radio i hörlurar. Det var så skönt att ligga där så jag somnade och vaknade när det var färdigt. Nu får jag vänta i över en vecka innan min läkare i Ljungbyholm får röntgensvaren. Jag hoppas att det inte är menisken utan bara en inflammation. Men då borde inflammationen ha försvunnit vid det här laget tycker jag. Jag är ingen läkare så jag ska inte uttala mig egentligen, men det är svårt när tankarna cirkulerar.

Inga kommentarer: